TurPåHjul

Statusoppdateringer og mobilinnhold for nettsiden TurPåHjul

fredag 1. november 2013

Sabotasje?

Jeg mistenker at vi har noe skjult sabotasje et sted.  Etter at forumet har gått noen timer så har igjen det forsvunnet noen tabeller fra databasen.

Det ser ut til at skarpere lut må til...

Men jeg rekker ikke å se på det før i kveld.

Oppdatering 20:55:  Jeg sitter fast på hvordan jeg skal løse dette.  En full reinstallering og påfølgende import av den gamle databasen gir problemer.  Jeg må nok sove på det til i morgen.

Oppdatering lørdag morgen: Jeg har kommet til at problemene kanskje kan skyldes at jeg glemte å resette den opprinnelige admin-brukeren.  Det er to brukere i daglig bruk som har admin-rettigheter; min egen og Nyhetsredaksjonen, og disse resatte jeg umiddelbart når problemet med hacking viste seg.  Men jeg glemte den tredje, som kanskje var adminbrukeren som var kompromittert i utgangspunktet!  Så nå har jeg fått rullet tilbake og oppgradert til siste utgave av vBulletin 3, og tenker jeg oppgraderer til 4.2.2 i løpet av dagen.

Oppdatering 14:00: Nå har ting vært stabilt en stund, så spørs om jeg ikke forsøker meg på en oppdatering snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Drevet av Blogger.